I kraftselskapet BKK er det enkelt for ansatte å melde avvik, hendelser og forbedringsforslag.
– Vi har i løpet av det siste året foretatt en grundig gjennomgang av kvalitetssystemet vårt. Systemet har nå en prosessbasert tilnærming.
Med bare tre ansatte, er det lett å tenke at det ikke er nødvendig med et elektronisk kvalitetssystem. Men det er kvalitetsleder Jim Morten Høgden i Fjellab helt uenig i.
Fokus på kvalitetsstyring kan gi resultater på bunnlinjen. Men den største suksessfaktoren er ledelsens engasjement i prosessen.
Det er alltid en utfordring å få med alle når en skal ta i bruk et nytt system. I Steinkjer kommune valgte de en original måte for å få ansatte til å starte å bruke EQS.
I høst kom det en ny ISO-standard. Her ble det annonsert en del endringer i forhold til dagens standard.
– Den største fordelen med EQS, er fleksibiliteten. At det er mulig å tilpasse systemet akkurat slik vi ønsker det og at vi kan lage startsider og struktur som passer helt til vår virksomhet.
Extend AS ble startet i 1996 den gang da webteknologien var i sin barndom. Det betyr at vi i 2016 kan markere vårt 20 års jubileum!
Entreprenørselskapet Betonmast AS inngikk høsten 2015 kontrakt med Extend og tar i bruk EQS som avvikssystem i hele konsernet.