Publisert 13. april 2021
Endelig er versjon EQS 8.0 tilgjengelig uten ekstra kostnader for alle kunder som vi drifter. Her er det masse ny og forbedret funksjonalitet. Vi er også opptatt av å være bakover kompatible, sånn at man får med seg alt som er bygget opp videre.
Noen av de viktigste nyhetene er:
Dette er en helt ny modul som gjør integrasjon med andre systemer enklere. Her kan man via et REST-API hente ut informasjon om meldinger, risikoelementer og dokumenter. Videre kan man via denne modulen synkronisere dokumenter fra andre systemer og opprette meldinger/risikoelementer i EQS basert på data fra andre systemer.
EQS har i mange år, hadde implementeringsstøtte som viktig funksjonalitet sånn at man enkelt kan følge opp hvem som har fått seg viktige dokumenter og prosedyrer. Nå er også Implementeringsstatistikken er forbedret, sånn at man enklere kan ta ut ulike typer rapporter basert på ulike kriterier.
Kompetanseoversikten er bl.a. forbedret ved at det nå kan innføres aggregering på enheter, grupper eller yrkesgrupper. Man kan dermed lett få oversikt over hele grupper og så kan man drille seg ned på enkeltbrukere etter behov. Det er også mulig å legge opp egne kompetansetester for å få godkjent en kompetanse.
Nå kan man enkelt vedlikeholde globale lister som f.eks. kunderegister, leverandørregister, produktregister, anleggsregister, eiendelsregister mv. et sted og de kan gjenbrukes for utfylling av skjemafelt i meldinger og risikoelementer.
For de som benytter felter for å angi geografisk lokalisering i meldinger (f.eks. avvik) og risikoelementer, kan man nå vise disse lokaliseringene samlet i et kart i en rapport.
Alt av funksjonelle endringer og nyheter er omtalt i «Release notes» som dere finner under valget «Om EQS» nede til høyre når dere har logget inn i EQS.
Ønsker du å få mer informasjon om EQS:
Telefon
73 54 61 00
E-post
firmapost@extend.no
Besøksadresse
Leiv Erikson senter - inngang 4 - 4.etasje
Postadresse
Extend AS
Postboks 1237
7462 Trondheim